Mooabilainen jäännös

Mooabilainen jäännös



Herra kasvattaa ja kouluttaa lastaan. Monen ahdistuksen kautta on meidän mentävä taivasten valtakuntaan. Se ei suinkaan ole Jumalan ilkeyttä tai halu meitä ahdistaa. Meidän suurin ongelmamme on liha, joka meissä asuu. Se on ylpeä, omavanhurskas ja itseriittoinen. Liha rakastaa syntiä ja keksii tekosyitä sen toteuttamiseen. Liha huiputtaa meitä ja saa meidät lankeamaan milloin mihinkin kuoppaan. 

Mooab kuvaa ihmisen perisyntiä ja lihan ydintä(nämä ovat minun näkemyksiä Sanan ja kasvun perusteella). Mooab on se salainen sydämen pohjalla oleva synnin pesäke, joka ohjaa ikäänkuin salaa ja aiheuttaa Jumalan vastaisia ajatuksia, tekoja ja haluja. Se taistelee aina Jumalaa vastaan ja haluaa selvitä yksin. Se ei pysty, eikä halua alistua Jumalan tahdon alle. Se osaa piiloutua ja tekeytyä näkymättömäksi. Mutta joskus, kun rukoilemme oikein syvälle Herran valossa, se paljastuu kaikessa kaameudessaan. 

Se huiputtaa monia uskovia luulemaan itsestään liikoja. Se valehtelee, että heillä ei ole syntiä. Se kuiskuttelee, että sinulla on oikeus ja kyllä Jumala ymmärtää. Se oikeuttaa väärät tekosi ja lujittaa eksymyksen tiesi. 

Jeremia 17; 9. Petollinen on sydän ylitse kaiken ja pahanilkinen; kuka taitaa sen tuntea? 

Mooab ajattelee, että tässähän on hyvin menty eteenpäin ja saatu paljon aikaan. Mooab luottaa tekoihinsa ja omaan vanhurskauteensa. Hän unohtaa Herran. Hän kokee turvallisuutta kuuluessaan Herran kansaan ja tahtoo nauttia sen eduista. Sydän on kaukana Herrasta, eikä kaipuuta Jeesuksen lähelle ole. Mooab käy herkuttelemassa rusinat pullasta ja jättää työt muille. Hän ei itseänsä vaivaa. 

Eikö kuulosta kamalalta! Ajattele, rakkaani tällaisia me olemme. Jos olemme aivan rehellisiä, meissä jokaisessa asuu Mooab syvällä sydämessä. Siksi tarvitsemme rukousta, elävää kohtaamista Jumalan kanssa. Hän antaa valon loistaa sydämiimme, jotta näemme oikein itsemme. Tarvitsemme Pyhän Hengen valoa, joka valaisee kätköt. Silloin saamme herätä ja alkaa etsimään Herran kasvoja. 

Raamattu kertoo hyvin koruttomasti Mooabin kansasta ja sen etsikkoajasta, kuinka se viimeiseen asti koittaa huitoa ja haroa hukkumasta. Sen jäännös on oleva mitätön ja lopulta taistelun voittaa joko Herra Jeesus tai oma liha. Mooabin on tuhouduttava, jotta Jumalan henki saa elää. 
Tässä on evankeliumi! Juuri, kun ajattelit, että olet toivoton ja vihollinen syyttää sinua yötä päivää epäonnistuneeksi. Hän syyttää sinua petturiksi, luopioksi ja sanoo, että sinussa on jotain vikaa - et ole kuin muut, "normaalit uskovat". 
Olet tietysti samaa mieltä. Masennut ja koet olevasi täysin toivoton.

En koskaan selviä tästä...minusta ei ole kristityksi...
Halleluujaa!!!! Nyt ymmärrät, miksi Jeesus tuli! Hän tuli juuri sinua pelastamaan! Juuri sinua, joka et pysty itseäsi pelastamaan, et auttamaan. Rakas lukijani, sano viholliselle, että jos tämä on minusta kiinni, en tule koskaan pelastumaan. Jos minun täytyy osata ajatella, tuntea tai ymmärtää oikein jotain, en tule koskaan pelastumaan. Siksi turvaan Herraan Jeesukseen, koska Hän tuntee minut ja tahtoo minut pelastaa! 
Vihollinen sanoo sinulle, että et ota armoa vastaan, etkä kykene sitä ymmärtämään...kiitos Jeesuksen, se on Hänen tehtävänsä!!! Hän on uskon alkaja ja täyttäjä, minun ei tarvitse pystyä uskomaankaan itse! Minun ei tarvitse olla jotain, tulla joksikin tai ymmärtää jotain oikein. 
Jeesus tuli pelastamaan sairaita ja syntisiä. Ei terveet tarvitse parantajaa. 
Sinä ja minä tarvitsemme, me turvaudumme Hänen armoonsa ja roikumme kiinni Hänessä loppuun asti. Sellaisina, kuin olemme. Rakkaani, Herra on sanonut näin; 
Psalmi 91; 14. "Koska hän riippuu minussa kiinni, niin minä hänet pelastan; minä suojelen hänet, koska hän tuntee minun nimeni.

Jumala vie meidät heikkouskoiset tarkoituksella aina uudelleen ja uudelleen kuilun partaalle oman lihamme kanssa, jotta näkisimme totuuden ja ymmärtäisimme, mitä armo on. Hän rakastaa sinua juuri sellaisena, kuin olet ja saat tänään turvautua pelastukseen ja uskoa kaikki syntisi anteeksi. Tänään on uusi armon aamu ja uusi päivä - pelastuksen päivä! Mene rauhassa Herrasi iloon. Hän kantaa ja vie sinut perille asti, taivaan kotiin. Hän on uskon alkaja ja täyttäjä! Vain Hän on hyvä ja täydellinen. Ole levossa ja rauhassa, rakasta Jumalaasi. Saat rakastaa Häntä kaikella sydämelläsi, voimallasi ja sielullasi! 





Etsi